Wednesday 12 November 2014

NaNoWriMo 2014 update

NaNo is not going well. It's day 12 now and I'm supposed to have hit 20,000 words. I'm 6,000 below that. I know if I really put my back into it I could do all those 6,000 words in one day, but I keep getting side-tracked. I knew from the beginning that NaNo probably wasn't my thing. Writing a novel in 30 days, are you out of your friggin' mind?! But I thought that since I have no job or school work in the way for this year's NaNo I thought I'd give it a go. What I've found is that it's no my thing. I have a more leisurely pace of writing. I can write thousands of words in a day, but that happens when I'm not stressed over deadlines. NaNo is a huge, deadline that looms over me, makes me stressed out and that stress clears my head from any inspiration.

When this week started I thought I could do it, now I'm halfway through this week and now I''m convinced that I can't. NaNo feels like being extremely hormonal and going through puberty all over again. It's an emotional roller-coaster and I don't know what to do with all the feels :P

I'm going to keep writing because maybe there'll be a miracle and I'll finish on time. But for the rest of this day I'm going to play The Sims 4. I've been staring at that screen for long enough for one day.

2 comments:

  1. Oh, så synd att det inte går bra.. men ge inte upp!
    Jag brukade också känna så om deadlines som du beskriver, men något jag upptäckte med mig själv under min manusutbildning var att när man verkligen närmar sig deadlinen.. så är den... väldigt inspirerande XD ahah... Men det behöver ju inte stämma för alla för det! Min poäng är bara att helt plötsligt kaske du sitter där och knapprar ner orden :3
    Ps: jag är i en skrivsvacka där jag arbetar med att bli inspirerad utan deadlines nu när utbildningen är slut och vet inte on den gjort mig allt för gott längre.. :c men verkar lyfta. OCH jag hoppas på att vara med i NaNoWriMo nästa år! kändes inte rätt i år.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jag har också mina svackor men det brukar funka bäst med att låta dem försvinna av sig själv, snarare än att försöka pressa mig ur dem som jag nu försöker på NaNo. Många författare rekommenderar att man försöker skriva något varje dag för att det är lättare att komma igång när man väl börjar snarare än att försöka tänka ut vad man ska skriva innan man sätter sig ner och skriver det - och det kan jag hålla med om. Men jag kan inte pressa mig själv till att skriva ett visst antal ord per dag. Jag måste få skriva så mycket som jag får ner den dagen. Sen kanske det är 300 ord eller kanske 5000 ord, men det är min egen takt. Jag tror slutprodukten blir bättre ifall man inte stressar igenom den.

      Delete

What's the first thought in your head after reading this? Let me know!