Sunday 4 May 2014

Escaping reality

When I was little I always loved Belle from Beauty and the Beast. Partly because of the beautiful dresses she got from the Beast, partly because she had a whole library, but mostly because she loved to read. I could see myself in that.


When I passed 9 I was one of those children who rather stayed indoors reading a book than playing outside. Books are still my favourite element to escape reality for a while, flying away, and when I finally have to put the book down I come crashing back down. If the book is really, really good I usually get a dizzyspell from putting the book down. I'm that far away. The same thing can happen if a I get into a really good flow while writing. I just disappear from the world and emerge again several pages later.


2 comments:

  1. Ah, Belle var min favorit också! För det fantastiska biblioteket, hennes läsande och för att hon var en dagdrömmare :3
    Kan också bli lite yr när jag läst en bra bok.. men framförallt när jag är inne i mitt skrivande, vilket jag är ganska ofta. Kan bli jätteförvirrad ibland men det är väl så det ska va ^w^

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jag har inte varit inne i mitt skrivande på länge :( Men det känns som om det håller på att ändras. Plockade upp ett projekt igår och innan jag visste ordet av hade jag skrivit 6 sidor. Så det går framåt iaf :)
      Det är lättare med böcker för mig. Bara sitta i soffan eller i sängen och läsa hela dagen :3

      Delete

What's the first thought in your head after reading this? Let me know!